torsdag, september 08, 2005

Idag har jag fått post igen :)

Fast idag var det inte garner utan blommor...
det är helt otroligt vilka fantastiska människor
man kan hitta på nätet!
Jag sitter en del på forumet i odla.nu,
det är både lärorikt och underhållande
och vilka kontakter man får!!
Jag har fått en fuchsia, jag har fått komma och hämta äpplen
och nu senast så har jag fått byta till mej två fina
hoyor (porslinsblommor)
Det känns som julafton mest hela tiden tycker jag!
Dessa Två kom alltså i brevlådan idag:

Hoya Kerrii


hoya limoniaca


Vad händer annars då...
jo jag har ju självklart börjat sticka på min tröja,
det är ett rätt så tjockt garn så det går undan...
bakstycket är redan klart.


Och så har det varit fart i trädgården såklart..
eller kanske inte direkt på mej :)
jag tittar mest på!
Men jag har en massa tomater att plocka av varje dag...


just nu blommar clematisen för fullt,
och den har sällskap från grannens blomma för dagen.


Likaså blommar en av mina hostor för fullt nu,
den doftar underbart!

nu är det dags att sätta sej i solen lite :)

Ha det bäst!

Inga kommentarer: