torsdag, augusti 16, 2007

Saker att vara glad för :)

Min Frida är jag alltid glad över. Hon är så härlig, hänger med på allt jag gör. Här spanar hon in mina hoyor som jag pysslar om.
Jag har köpt en sekretär, jippi! Nu skall jag få min aldelse egna pysselhörna där allt mitt pyssel får plats. Nu slipper jag sitta vid vardagsrumsbordet och pyssla hela tiden.




Jag har Hoyor som blommar, de är såå söta. Först ut är heuschkeliana med sina små lingombloms lika blommor. De doftar som gräddkola.


Sedan så fortsätter min sheperdii at blomma, de är så vackra, fast doftar lite kryddingt starkt.

Men det stårjag ut med eftersom de är så vackra. Tack Fia för att jag fick den :)



Ha en underbar dag i regnet!

6 kommentarer:

Mr Buick sa...

Vad Frida har det bra där.
Nu hittade jag igen din blogg, lskar att läsa blogg, om hoya, se blad och blommor :-)
ha en fin helg.
/Kia

Jenny sa...

Hej! Va kul att du hittade hit igen :)

Anonym sa...

Jätteläcker sekretär!!
Är det ett auktions/loppisfynd? Den ser liksom äldre ut...vilket är bara fint.

Frida-Frida, min favvis!
Äter hon månne Gourmet Gold?
Det gör nämligen inte mina bäbisar...bortskämda ena. Det enda som duger är Pussibullarna...
Så där fick man för att man var snäll och skulle bjuda på något riktigt gott!

Kram
Lotta

Jenny sa...

Ja det stämmer, det är en gammal sekretär. Jag hittade den på blocket.

jag vet inte om Frida äter Gourment gold... men hon är en allätare, så det mesta går antagligen ner ;)

Kram

Anonym sa...

Visst är det härligt med en riktig pysselhörna! Väldigt snygg var den ju också!

Jenny sa...

Ja det ska bli såå skönt att få en egen pysselhörna :-)